Algajale turundustegevuse mõõtmine Google Analytics Goal abil

Facebook

Puutume tihti kokku firmadega, kes pole siiani teadlikud, kas ja kuidas mõõta tulemusi, mis on turundustegevusse investeeritud. See on küsimus, mis vaevab enamus ettevõtjaid. Pahatihti tehakse puhtalt oletusi reklaami toimivuse osas, ise reaalselt analüüsi tegemata. See on kõige ebakindlam moodus ja on olemas palju paremaid võimalusi.

Antud õpetuses üritame selgeks teha, kuidas võtta kasutusele Google Analytics Goal, et saada parem ülevaade külastajate harjumuste kohta ning selleläbi saada aimu mis toimib ning mis mitte.

Saame tuttavaks – Google Analytics Goal

Goal on Google Analytics lisavõimalus, mida saab kasutada siis, kui lehele on peale paigaldatud Analytics tarkvara. Kui sinu lehel veel ei ole Google Analytics programmi, siis paigalda see kohe oma veebilehele ära. Kui sa veel ei tea, mis Analytics on, siis selle kohta saad lugeda siit.

Goal lisafunktsioon on arendatud spetsiaalselt selleks, et saaksid mõõta erinevaid konversioone. Ehk tegevusi, mida külastaja sinu lehel tegi. Goal nupu olemasolu tänapäeva turundustegevuses on vundamentaalne osa. Tänu sellele saad teha otsuseid ROI järjepidevaks suurendamiseks.

Milliseid konversioone mõõta

Kuuldes sõna “konversioon” mõtlevad enamus inimesi kohe teenitud rahale. Muidugi see on oluline osa, kuid Goal’i kaudu on võimalik mõõta ka palju teisi tulemusi, mis koheselt rahas ei kajastu. Samas aga aitavad pikemas perspektiivis langetada vajalikke otsuseid.

Siin on mõned näited, mida Goal’i paigaldamine mõõta aitab:

  • Tehtud hinnapäringud
  • Kontakti võtmine
  • Sotsiaalmeedia kanaliga liitumine / uudise jagamine
  • Uudiskirjaga liitumine või mõni muu liitumine
  • Kaua keegi sinu lehel viibib
  • Tegevused, nagu näiteks video vaatamine
  • Toote või mõne muu pdf faili allalaadimine
  • Klikkimine mõnele olulisele lingile

Ka selliste Goalide konversiooni jälgimine annab sulle palju võimalusi ROI suurendamiseks. Võimalusi erinevate tegevuste mõõtmiseks on palju. Mõtle välja need olulised osad, mida sinu veebilehel oleks vaja mõõta.

Goal konversiooni tüübid

Kokku saab ühel profiilil olla 20 erinevat Goali (4 komplekti, max 5 tk komplektis). Mõtle pingsalt järele, millised mõõtmist vajavad osad sinu lehel on.

Goali lisades leiad eest 4 erinevat tüüpi ja need on järgnevad:

goal-tuubid

1. URL’i lõpp asukoht
Kui kasutaja maandub mingile kindlale lehele peale mingit kindlat tegevust. Kõige klassikalisem näide sellest versioonist on see, kui külastaja satub “täname” lehele peale mingi vormi täitmist. Näiteks kirja saatmine või päringu esitamine.

2. Kestvus
See on engagement goali tüüp. selle kaudu saad mõõta näiteks kas külastaja viibis sinu lehel mingi teatud arvu aega.

3. Lehed
Selle kaudu saad mõõta konversioone kas külastaja käis mingi teatud arvu sinu veebilehe sisulehtedel.

4. Tegevus
Üks põhilisemaid Goale. Selle tüübi kaudu saad seadistada goale, mis aitavad jälgida allalaadimisi, mingile nupule vajutamisi, vajutamisi mingile kindlale lingile jpm.

 

Goalide analüüsimine ja jälgimine

Kui Goalid on seadistatud ja juba mõne aja lehel olnud, siis on aeg teha algust analüüsidega. Google Analytics vasakult servast leiad koha “Conversions”. Vajuta sinna.

Antud lehel saad täpse ülevaate, kuidas mingi seatud Goal konverteerub. Sealt saad aimu, kes on sinu konverteeruv külastaja. Kus veebilehelt ta sinuni jõudis ning mis tegevusi ta tegi.

Tänu sellele on sul võimalus näha, milline meedia kanal toimib ning toob tulu ning milline mitte.