Õige domeeninime valiku ABC

99% uutest veebiprojektidest algavad domeeninime valikuga. Domeeninime valik on tähtis. Kohati isegi tähtsam, kui ettevõtte nime valik. Hea domeeninime valikuks tasub võtta aega, sest domeen on üks nendest vähestest asjadest, mis jääb enamasti kuni veebilehe olemasoluni samaks. Kõik muu, näiteks disain või turundusstrateegia muutub ajaga, kuid domeen jääb üldjuhul samaks. Selleks, et valida kõige parem domeen, on mitu kirjutamata reeglit, mis teeme kohe avalikuks.

Millest domeen koosneb?

Domeen koosneb neljast osast:

  • Prefix – interneti protokoll (http või https)
  • Sub-domeen – üldiselt www, osad kasutavad ilma. Soovitus oleks kodulehte tehes valida kas koos või ilma. WordPress näiteks aitab ise valida.
  • Nimi – domeeni tähtsaim osa. Näiteks meie puhul “veebidoktor“. Seda tuleks siis hoolikalt valida.
  • Extension – domeeni lõpp. Eesti puhul soovitame kasutada .ee või .eu. Sellest teeb Google valiku, mis riiki domeen esindab

domeeninime-valik

Milliseid faktoreid domeeninime valikul arvestada?

Toome välja mõned olulised faktorid, mida domeeninime valikul tasuks meeles pidada:

  1. Vali lähenemine – kas domeen on brändi või märksõna põhine? Kas domeen peaks esindama kindlat brändi või hoolid sa hoopis Googles märksõnadega paremini välja tulemisest? Meie oleme mõistnud aastatega seda, et kui sinu domeen on märksõna põhine, siis on sul paremad võimalused tulle SEO mõttes otsingutes lihtsamalt välja. Küll aga ei tähenda see seda, et kui domeeninimi on brändipõhine, siis sa otsingutes välja ei tuleks. Google loeb ka alamlehtede märksõnu. Näiteks www.domeen.ee/märksõna.
  2. Ole unikaalne – Domeeninime unikaalsus aitab jätta külastajal domeeninime paremini meelde. Samuti vähendab ta riski, et nimi on liiga sarnane mõnele teisele brändile, mis on juba näiteks kaubamärgina registreeritud. Kui bränd on kaubamärgina registreeritud ja on kasutad sama nime, siis võib tekkida olukord, kuis käsitakse domeen üle anda või siis kõige hullemal korral määratakse trahv kaubamärgi rikkumise eest.
  3. Domeeninimi peaks olema lihtne – domeeninimi peaks olema lihtsasti kirjutatav, et külastajal ei läheks sõrmed klaviatuuril tagurpidi ja et ta ei maanduks kuhugi valele lehele.
  4. Märksõna domeenis – nagu esimeses punktis kirjutasime, siis domeeninimi võiks sisaldada ka sinu peamise tegevusala märksõna. Kuidas leida parim märksõna domeenile, seda avalikustame tulevases postituses.
  5. Vali õige extension – kui tegutsed Eestis, siis võiks domeen olla lõpuga .ee. See aitab tulla otsingutes paremini välja.
  6. Hoia domeeninimi piisavalt lühike – ära kasuta pikka domeeninime, sest kasutajal on seda kehv meeles pidada ja ka kirjutada. Pikk domeeninimi algab 10 tähemärgist.
  7. Sotsiaalmeedia tugi – chekka ka igaks juhuks, et Facebook konto oleks sama nimega vaba. Siis on brändituntust parem kasvatada.

Kuidas domeeni otsida?

Kõige lihtsam on domeeninime otsida läbi mõne veebimajutuse pakkuja. Siis saad kohe ka oma uue domeeni ära registreerida. Meie kasutame näiteks veebimajutuse tööriista.