Märksõna valik ning kodulehe tegemine
Selle postituse käigus õpetan Teile ühe olulise osa kodulehe tegemise puhul. Selleks on õigete märksõnade valik. (Inglise keeles) Keyword on mingi kindel sõna, mis iseloomustab sinu tegevusala. Neid võib ja üldiselt peabki olema mitu. Sest mida enam on sinu leht otsingumootoritele optimeeritud, seda suurem on sinu kodulehe külastatavus. Ning mida täpsemalt on sinu leht optimeeritud, seda suurem on võimalus, et kodulehekülg toob sulle kasu.
Õige märksõna valiku puhul peab olema täidetud kolm olulist kriteeriumit:
1. Märksõnade otsitavus – kõige tähtsam osa õige märksõnade valimisel. Kui keegi ei otsi teatud sõna, siis ei ole ka mõtet seda optimeerida. Tuleb leida teine sõna või lause. Lihtne ja loogiline 🙂
2. Märksõna täpsus – märksõna peab olema võimalikult täpne. See peab iseloomustama sinu tegevusala. Ehk näiteks, kui meie tegeleme veebilehtede tegemisega, siis kasutame märksõnaks kodulehe tegemine. Õige märksõna valik vähendab põrkemäära ning tõstab sinu positsiooni otsingumootorites.
3. Märksõna konkurents – Kui oled võtnud vastu otsuse, et valmistad omale või oma ettevõttele kodulehe ise siis võib arvata et SEO on sinu jaoks kauge maa. Selletõttu peaksid valima väikese konkurentsiga märksõnu. Kuidas aga valida märksõnu mis on väikese konkurentsiga? Selleks peab oskama lugeda sama märksõnaga konkureerivate kodulehtede sise ning välis optimeerimist. Kui hakkaksin seda hetkel õpetama, siis veniks postitus liiga pikaks. Seega lähtume sellest mis pea iga kord toimib – mitmesõnalised märksõnad. Paljud SEO firmad jahivad ühe ja kahesõnalisi märksõnu, sest neid otsitakse kõige enam. Kui teed omale lehe ise, siis soovitan valida kaks + enam sõnalisi märksõnu. Ehk nopi ära väiksemad otsingud, mis samas ei olegi nii halb mõte, sest mida pikem on otsitav lause, seda täpsem see on. Näiteks: “Kodulehe tegemine kiirelt” või “kuidas teha kodulehekülge?” Mõlemad on kolmesõnalised, väiksemate otsingutulemustega ning suurema täpsusega.
Kuidas leida sobiv märksõna?
Võta paber ja pastaks ning tee oma tegevusala kohta brainstormi. Mõtle välja kõik oma tööd/teenust iseloomustavad märksõnad ja kirjuta need paberile. Peale seda mine sellele lehele ja kirjuta samad märksõnad sobivasse kasti üksteise alla. Soovitatav oleks logida sisse. Sisse saab logida google kontoga. Antud leht näitab sulle täpselt ära märksõna otsitavuse. Tähtis on et täidaksid vajalikud väljad:
1. Sõna või lause mida otsid
2. Riik
3. Keel
4. *TÄHTIS* – vasakul on võimalik vajutada linnuke kasti “Exsact” – vajuta sinna. Võta ära linnuke sõnalt “Broad”. Antud tegevus annab sulle täpse otsingu. Kui jätad otsingug broad, siis lihtsalt lollitad ennast sest siis kuvatakse sulle kõik otsingud, ehk isegi need mis on lause sees.
Peale seda vajuta otsimise nuppu ning saad teada otsingud.
Pildina näeks see välja selline: (kasutasime näitena märksõna kodulehe tegemine)
Vasakul on siis märksõna ning peale seda vaata järgmiseks “Local Monthly Searches” ehk igakuised otsingud.
* Competition ei tähenda märksõna konkurentsi otsingumootoris vaid tema konkurentsi google adwords kampaaniates nii et kodulehe tegemise puhul ei tähenda see midagi.
* Et teada saada enam otsinguid sarnase keywordi kohta vaata lehele “Keyword ideas” 😉
Edu ja head otsimist!