Logo kujundamine – 6 suurimat viga
Logo kujundamine on üks esimesi samme brändi loomisel. Kuna veebilehti ja kaubamärke tuleb üha enam juurde, siis on vaja, et logo oleks võimalikult silmapaistev ning annaks vaatajaskonnale võimalikult selge ülevaate, millega tegeletakse. Antud postituses toome välja meie arvates 6 suurimat viga, mis logo valmistamisel kiputakse unustama ning mis tuleks uut logo kujundades kindlasti meeles pidada.
Õigesti tehtud logo kujundamine välistab hiljem peavalu
- Valitakse amatöör disainer – Uue ettevõtjana on kõik uus ning vahel pööratakse tähelepanu valedele asjadele. Näiteks, on suureks mõjutusteguriks hind. Tegelikult peaks olema peamiseks mõjutusteguriks disaineri projektid. Pööra tähelepanu kujundatud logodele, mis disainer on juba kujundanud. Ära tee otsust selle põhjal, et disainer on sinu tuttav või sõber või pakub head diili.
- Logo kujundamine tehakse vale programmiga. Oleme tihti puutunud kokku firmadega, kellelt küsides logo või logoraamatu saame vaid väikese jpg või png pildi. Sellised logod ei ole vektorversioonid. Mis aga on õige logo vektorversioon? Vektor logo tähendab suures pildis seda, et logo on ükskõik millises suuruses terav ning puudub udusus. Head programmid, mida logo kujundades kasutada on näiteks Adobe Illustrator või Corel. Logo tellides või ise kujundades veendu kindlasti, et logo oleks vektroversioonis. See säästab tulevikus palju peavalu ning ümbertegemist. Pluss vektorversioonis valmistatud logo on hiljem mugavam muuta.
- Logo sisaldab “stock pilte” – Logo kujundamine ei tähenda seda, et ostetakse pildipangast mingi ikoon, kirjutatakse juurde firma nimi ning sellega on kõik. Sellisel tulemusel võib juhtuda nii, et veel 100 ettevõttel on väga sarnane logo. See omakorda tähendab seda, et puudub silmapaistus ning erisus, mis on ju üks põhilisi soove. Olla eriline ning paista silma.
- Kehv fondi valik – Kui mõelda tekstilise poole peale logos, siis vali väga selge, arusaadav ja ilus font. Maailmas on väga palju fonte. Kindlasti leiad just selle õige. Fonte on nii tasuta kui tasulisi. Kirjutades “free fonts” või “premium fonts” googlesse leiate kindlasti endale sobiva fondi.
- Liiga palju fonte ühes logos – vahel kiputakse logo kujundades fontidega üle pakkuma. Maailmas on küll palju fonte, kuid neid kõike korraga presenteerida oma logos ei ole mõistlik. Katsu maksimum kahe fondiga hakkama saada. Üks logo tekstiks ning teine vajadusel slogani tutvustamiseks.
- Kopeeritakse teisi – Jah, mingi mall või inspiratsioon kuskilt võtta pole üldse paha, kuid 90% ulatuses logo ümbertegemine ei too oodatud tulemusi. Tihti kopeeritakse juba tuntud logosid üle maailma ning see võib jätta sinu logo tuntud kaubamärgi varju.
Logo tehes ei pea piirduma kohe ühe valikuga. Kujunda või lase disaineril kujundada mitu erinevat logo versiooni ning presenteeri neid oma lähedastele. Vaadake koos üle, milline versioon iseloomustab kõige enam sinu ettevõtet ning vali see. Arvesta, et logo valik peaks olema põhjalik, sest aastate jooksul jõuab sinu logo mitmetesse kohtadesse ning hiljem logo muutmine võib osutuda väga keeruliseks protsessiks.