7 Sotsiaalmeedia turunduse nõuannet

Selles postituses anname Teile mõned nipid (täpsemalt 7), kuidas olla ja käituda nagu professionaal sodsiaalmeedia turunduse valdkonnas. Nagu  meil hetkel kombeks on, kirjutame blogi postitusi sotsiaalmeedia turunduse alal, milles peamiselt käsitleme facebook turundust. 🙂

Hakkame siis pihta!

1. Kindlasti esimese asjana turunduse puhul peab olema ettevõtte kontaktid – info. Kujutad ette situatsiooni, kui inimene on huvitatud sinu tootest või teenusest, aga ei leia ühtegi kontakti? Oleme isegi märganud mõnda sellist lehte. Mis peaks info rubriigis kindlasti olema:

  • Lühike tutvustav info fännilehe või sinu ettevõtte valdkonna kohta. Hea on ka, kui lisad mõne tänusõna fännidele. Ala’ Täname teid, et sirvite meie fännilehte või midagi sellist, toredat.
    Samuti saab seda kohta kasutada ära siis, kui ettevõttel on käimas kampaania. Näiteks: Kõik  jalatsid kuni 10.07.13 -40%!
  • Email – kus inimesed saaksid kiire vastuse oma küsimustele. Muidugi on praegusel hetkel olemas ka võimalus võtta ühendust läbi facebooki sõnumite, kuid paljud eelistavad siiski veel tavalist E-maili.
  • Telefon – Pigem siis üldtelefoni number.
  • Kodulehekülje aadress (URL) – teatavasti on see abiks ka SEO puhul sotsiaalmeedia signaalide nime all.
  • Tööaeg – lisa oma lehele, mis päevad ja mis kell olete avatud.
  • Võiks olla ka aadress, sest siis kuvab facebook kaardi.

2. Cover ehk kaanepilt – sotsiaalmeedia turunduse puhul võiks fännilehte cover olla tegevusala iseloomustav ja liikuda kaasas koos aastaaegadega. Samuti võiks olla ka mingi tekst, kuid pea meeles et kaanepilt ei tohi sisaldada teksti rohkem kui 20%.
*Hea kaanepildi nipp: Kui on käimas kampaania, siis teavita seda ka seal.

3. Ole visuaalne. Uuringud näitavad, et pildiga postitus levib paremini, kui ilma pildita. See aga ei tähenda, et kõik peaksid olema pildiga Kasutada võid ka videoid. Videoga postitused võivad osutuda samuti kõrge levikuga postitusteks. Peale selle postita vahel ka ilma pildi ja videota. Testi, uuri ja puuri 🙂

4. Ole moderaator – Vahel võib juhtuda, kus teised lehed või mingid kahtlased kasutajad kukuvad sinu lehte spämmima linkide, teiste fännilehtede jms infoga. See ei too kaasa midagi head. Kasuta lihtsalt “delete” nuppu. Ära karda seda kasutamast ka siis, kui keegi otsustab postitada sinu lehele sinu brändi kohta negatiivset kära ja teeb seda mitu korda. Kustuta see ära ja pane isikule blokk.

5. Grammatika loeb! Kass sa viidsigsit lugeta seda postittust kui see oleks täis krammatilisi vigu? Vastus lihtne – Ei. Kui vahel ei tea kuidas midagi kirjutatakse, siis googelda või kasuta sünonüümi. Sotsiaalmeedia turunduses võid ja tulekski kasutada slängi ja kergemat sõnavara, kuid seegi peab olema grammatiliselt õige.

6. Kasuta Facebook adse, kuid targalt! On kurb tõdeda, kuid enam ei pruugi kaugele jõuda, kui ei kasuta “Boosti” või teisi adse. See ei tähenda muidugi, et peaksid kuldama Facebooki põhjatuid taskuid. Mida paremini suudad oma kuulajaskonda kaasata, seda vähem tuleb seda teha. Muidugi, kui soovid jõuda nendeni, kes ei ole sinu fännid on adsid väga hea lahendus.

7. Seitsmes ja selle postituse viimane on *Insights*. Praktiliselt kõik, mida facebooki fännilehe piirides teed, on võimalik mõõta. Uuri insightse. Algul tundub küll keeruline, kuid hiljem saad juba aru, mida miski tähendab.
Vaata, millised sotsiaalmeedia postitused on jõudnud suuremale kuulajaskonnale ja õpi sellest. 🙂

Need olid siis esimesed 7 nõuannet, kuidas sotsiaalmeedia turundus peaks toimima. Kindlasti pakume veel ja veel nõuandeid, nii et tule ikka tagasi! Ole hea ja kommenteeri ka oma nippe ja nõuandeid! 🙂